Sökresultat:
1943 Uppsatser om Digital environments - Sida 1 av 130
Att upptäcka det oväntade : En studie av begreppet serendipitet och dess förekomst på det digitala folkbiblioteket
The purpose of this study is to examine if digital public libraries are serendipitous environments. Serendipity in this instance is defined as finding something unexpected and valuable, while searching for something else.A survey was conducted at two Swedish digital public libraries, where the patrons were asked to fill in a questionnaire online. The questions were based on the work on serendipitous Digital environments by Lori McCay-Peet, as well as considerations of human factors that could possibly influence serendipity.The result indicate that a majority of patrons experience serendipity at the digital library, although it?s still more common to do so at the physical library or on other web sites. The result also confirms the importance of taking human factors into account when studying serendipity.
Vi gör det för barnets bästa : En intervjustudie om samverkan mellan förskola och socialtjänst
The purpose of this study is to examine if digital public libraries are serendipitous environments. Serendipity in this instance is defined as finding something unexpected and valuable, while searching for something else.A survey was conducted at two Swedish digital public libraries, where the patrons were asked to fill in a questionnaire online. The questions were based on the work on serendipitous Digital environments by Lori McCay-Peet, as well as considerations of human factors that could possibly influence serendipity.The result indicate that a majority of patrons experience serendipity at the digital library, although it?s still more common to do so at the physical library or on other web sites. The result also confirms the importance of taking human factors into account when studying serendipity.
Utvärdering av grafisk utvecklingsmiljö för programmering av signalprocessor
This work aims to evaluate the possibility of using a graphical programming language to develop software for a digital signal processor. A fixed-point digital signal processor called Blackfin BF-537 is used for this. Instead of using conventional programming languages, like C or assembler, for software development the possibilities to use a graphical environment to fill the same purpose are examined. The development environment primarily used is NI LabVIEW, but also the use of Mathworks Matlab Simulink is investigated. A variety of programs consisting of various signal processing operations and utilities are developed using these development environments.
Växtanvändning i krävande miljöer : en studie i sydvästra skåne
Vegetation is a much appreciated element in our outdoor environment that has many advantages as well for the climate as for people?s health. However in some types of environments vegetation may be problematic. Especially in urban areas with limited space, solid surfaces, pollutions, and warm and dry climate. In these environments vegetations may have difficulty surviving and moreover it may have a negative impact on the environment around it.
Digital och traditionell skulptering i produktion: Digital ecorche
Denna rapport kommer att handla om mitt arbete att skapa en digital ecorche och jämföra traditionell och digital skulptering.och möjligheten att kombinera dem..
Den elektroniska handelns förutsättningar via digital-TV kontra Internet
Syftet med denna undersökning är att ta reda på vad den elektroniska handeln via digital-TV har för förutsättningar att slå sig in på den redan befintliga marknaden där bland annat Internet finns. Elektronisk handel via digital-TV är en tjänst som inte finns idag, men som skall introduceras under hösten 1999.Eftersom handel via digital-TV inte finns i dagsläget, har en jämförelse gjorts mellan digital-TV och Internet för att på så sätt få ett mer konkret resultat vad det gäller digital-TV. Den elektroniska handeln via Internet är på frammarsch och om tekniken fungerar bra på Internet, kan erfarenheterna även utnyttjas och användas på digital-TV.Rapportens resultat visar att den elektroniska handeln via digital-TV kommer att fungera och även att handel via digital-TV kommer att bli ett komplement till Internet. Rapporten visar också vilka produkter och tjänster som kommer att finnas tillgängligt via digital-TV..
Det kreativa (i) rummet : En underso?kning om digital teknik och bildundervisning
Digital teknik utgör ett obligatoriskt inslag i svensk undervisning, såväl praktiskt som i rådande kursplaner. Följande uppsats behandlar hur digital teknik tillämpas i bildundervisningen på några grund- och gymnasieskolor, samt vad som påverkar tillämpningen. Vidare beskrivs även nårga lärares upplevda relation till anammandet av digital teknik i bildudnervisning..
Digital portfolio i förskola: ett verktyg med möjligheter
Syftet med uppsatsen var att ta reda på hur man som pedagog kan arbeta med digital portfolio i förskola samt hur digital portfolio kan fungera som ett underlag till reflektion över pedagogens verksamhet samt som ett verktyg till att förändra den. I min undersökning har jag använt mig av en kvalitativ metod i form av intervjuer med pedagoger i förskolan som arbetar med digital portfolio. Min studie visar att pedagogerna anser att digital portfolio är ett arbetssätt som synliggör barns lärande för pedagogerna, barnen själva samt för föräldrarna. Studien visar även att digital portfolio används till att förstå och förändra den egna verksamheten men att pedagogerna inte på ett medvetet sätt använder digital portfolio till det syftet. I min diskussion för jag ett resonemang om resultatet samt om möjligheterna med digital portfolio..
Digital compositing i 3D-miljö
I dagens visuella effekter är digital compositing en av de viktigaste processerna. Från att uteslutande ha utförts i 2D har digital compositing dock kommit att innebära en alltmer tredimensionell process. Det här arbetet reder ut begreppet 3D-compositing och sammanställer vilka 3D-compositingtekniker som är vanligt förekommande. Ett urval av dessa tekniker tillämpas sedan i en egen effektsekvens. Slutsatsen blir att det är kombinationen av 3D-funkionalitet och 2D-compositing i samma program som är styrkan med digital compositing i 3D-miljö..
Skolledare om digital kompetens : En studie i skolledares uppfattning, förståelse och syn av digital kompetens
I denna studie har skolledares åsikter och insikter kring digital kompetens stått i centrum. Syftet har varit att genom intervjuer belysa vad begreppet digital kompetens innebär för skolledare och hur rektorer ser på sin och lärares yrkesroll kopplat till digital kompetens. Utgångspunkt i denna studie har varit rektorernas egna uppfattningar kring begreppet digital kompetens. Studien är en fallstudier med intervjuer, och ett abduktivt synsätt har applicerats då den söker mönster i de åsikter och tankegångar som de utvalda skolledarna angivit i sina svar..
Elecronic Wallet - Utveckling av en digital plånbok sett ur ett användarperspektiv
This essay is a product of our examination work on candidate level in Interaction Design. The
aim in this project was to design a digital wallet integrated into a cellular phone and make it
as an electronic payment tool. In our project the goal has been to create a digital wallet not
just for payment, but also develop it into a complete digital wallet, replacing visa,
membership card, student cards, id card and receipt. Our ambition is to take care of current
qualities of today's wallet and improve where it is possible so that can be replaceable with
the digital wallet..
Motionsvanor bland gymnasieflickor - En enkätstudie om motionsvanor samt faktorer som bidrar till regelbunden motion
Individuals of today are living in a community that encourages an inactive life. For many individuals exercise is an important part in their life and can be a health factor and contribute to the joy of living. Some environments in the individuals? everyday life are of supportive character. These supportive environments can make it easier for the individual to make healthier choices.
Digitala tredimensionella visualiseringsmetoder : ett sätt att kommunicera landskap
This thesis investigates the possibilities offered to a working landscape architect by anincreased and altered use of digital 3D environments. A basic assumption is that increased useof digital three-dimensional environments promotes the creative processes and presentationoptions of landscape architects.The thesis is based on literature studies and communication with working landscapearchitects, and includes an investigation of the visualization methods available in the Blender3D modelling software. The thesis provides a thorough survey of what it means to model inthree dimensions, as well as of what modelling methods are feasible for a landscape architectto use. As landscape architects, we work with human and unique processes, and thus it isdifficult to develop standardized and automatic software for our profession. One possiblesolution is to turn to open source development, where software and models are shared andanyone can contribute.
Stadsnära hav : en intervju/enkät om upplevelsen
The environment that surrounds us affects us all. Research
has shown that we feel physically and emotionally best in
natural environments with greenery or water elements. Urban
environments are likely to be more stressing then natural
environments. How we experience specific elements, as water,
of an environment is not as much investigated. There is a need
of further knowledge for us to fully understand the interplay
between our senses and the environment.
Human beings have always been depending on water and the
search for it has characterized our deeds and doings through
out evolution.
Detaljplanera Trygghet : En studie om hur trygghet kommer till uttryck i tre detaljplaner i Umeå
This essay aims to examine how safety is reflected in local plans. This was done by describing the physical environments, which are addressed in the local plans and its impact on safety. It has also been undertaken to see if certain physical environments with respect to safety have been addressed differently.The paper is made with the qualitative method Thematic analysis. The method is used to analyze the three local plans that have been available during the essay. The analysis was done with my created themes Traffic separation, Accessibility, High vision, Light and bright and Human presence.The results have shown that the local plans takes up physical environments that are good for safety.